Propaganda electoral (IV)

26 11 2010

Benvinguts de nou a una nova entrega de Propaganda electoral! Ja només queden dos dies per a les eleccions i demà és ja la jornada de reflexió, per tant avui toca el tancament de campanya. Com sigui, avui no sé si tanquem o no aquesta línia de posts, doncs no he rebut res ni de C’s ni de PSC. Això pot ser per diversos motius, però o no ha arribat a casa meva o va arribar abans que alertés que no llencessin res a la brossa (i fa pinta que és això darrer). Si sona la flauta i m’arriben les cartes ja faré demà pel matí el darrer post.

Resulta curiós l’atzar, tant que de vegades ens pot fer pensar que existeix el destí. Jo no hi crec, em resisteixo a creure en cap mena de força que guiï els meus passos més enllà de la meva estupidesa (o intel·ligència, segons com). Però vaig dir en un principi que emparellaria els partits en ordre d’arribada, i el destí ha volgut que en un mateix post vinguessin les demagògiques propostes de PxC i UPyD i en el següent, el que avui ens ocupa, dos partits independentistes que a més un és l’escissió de l’altre. Vegem-los, recordant abans que teniu primera, segona i tercera part disponibles:

Esquerra Republicana de Catalunya

No m’ha agradat gens la campanya d’ERC, i he de confessar que fins ara els he votat a ells (cosa que podeu haver deduït fàcilment en funció de la meva postura política mostrada fins ara). No m’agrada Puigcercós com a polític ja de per si, però centrar la campanya exclusivament en atacar el PP per provar de treure vots de la por (si no ens voteu en PP serà decisiu) és estúpid i no els hi sortirà gens rentable. De fet l’estimbada no se la treu ningú. Però, què tal els anuncis?

Those were the days!

A nivell de cartells trobo que són dels més destacables amb diferència. Sense estridències, amb colors prou vius, predominança d’un cel blau i un fons boscós i natural i un esquema cromàtic que està d’acord amb els colors de sempre del partit: groc i vermell. I tot això rematat amb unes fotos bastant bones dels candidats amb el motiu pel qual són “Gent valenta”: Puigcercós perquè diu que convocarà un referèndum per la independència, De los Ríos (candidat per Tarragona) perquè deixarà la seva professió per dedicar-se a la política, un noi en cadira de rodes per no sé quin altre… En general bons cartells.

L’anunci de TV ja és un altre món. Un míting al Palau de la música i la reacció de la gent, uns castellers fent pilars i tothom aplaudint i emocionat mentre cau confeti i et recorden les paraules que va dir Puigcercós. Molt poc imaginatiu senyors! I això que d’ERC recordo alguns bons anuncis de televisió, però aquest any res de res. I el mateix per a la ràdio.

Pel que fa a la correspondència, més aviat escassa però molt visual. M’explico, oblidant el sobre i la butlleta, a dins del sobre m’hi vaig trobar un full d’un terç de tríptic de mida on hi ha per una banda la foto dels dos candidats (posats digitalment l’un al costat de l’altre, però la veritat és que no canten i la il·luminació és la mateixa) i els lemes: “Joan Puigcercós i Sergi de los Ríos. Gent Valenta. Ara, referèndum per la independència”. Per darrere la direcció web del programa electoral i les quatre raons per votar ERC:

  • Impulsarem un referèndum per la independència. És impossible en la legalitat vigent i ningú està per canviar-la.
  • No permetrem cap pas enrere en la lluita contra la corrupció. La gent està massa desenganyada per a creure’s això.
  • Garantirem la continuïtat de les polítiques socials. Un intent d’aconseguir vots d’esquerres.
  • Evitarem que el PP sigui àrbitre de la política catalana. I si els catalans ho volen així? Cagada.

Reagrupament

L’escissió d’ERC té una dificultat que sobta molt per a sortir als mitjans. No entenc encara si és per culpa seva o per alguna cosa que se m’escapa, però els d’en Carretero encara no els he vist un sol dia a cap mitjà, no he vist encara cap cartell i en general, no els he vist enlloc. Igual es cosa meva i no he estat prou atent, però veient el que va arribar al sobre…

Quants de vosaltres sabíeu qui és aquest home? Eh?

I és que la primera impressió va ser molt bona, doncs han fet el que estava reclamant jo des de feia anys: enviar una sola carta a nom de tota la família. Però un cop oberta, la decepció: a dins només hi vaig trobar sobre, butlleta i una carta. De totes formes, un col·lega m’ha explicat que ell creu recordar que a més li venia un tríptic. En el meu cas no va ser així, o estava tan ben camuflat que el vaig tirar sense voler.

I si trobar una sola carta ja és trist, el contingut d’aquesta encara ho és més. Ni una foto de ningú, només signada per Carretero i només són cinc paràgrafs d’entre una i tres línies. I què hi diu, doncs un seguit de tòpics com ara: “Els catalans podem dir al món que volem que Catalunya esdevingui un estat pròsper”, “El teu vot decideix entre autonomia i Estat propi”, “Si vols que el nostre país gaudeixi d’un futur millor, de tots els nostres recursos econòmics, de més democràcia i una administració més eficient” (aquest l’he de comentar: futur millor i tots els recursos econòmics? Qui ho garanteix això? Més democràcia? Perquè?) o “Reagrupament és l’opció seriosa i rigorosa per assolir aquest futur”.

I res més. Tristíssim. Però de totes formes, avui m’he trobat a la taula un full din-A4 amb un “Manifest de petits i mitjans empresaris de Catalunya a favor d’un estat propi”. Com que algú de casa me l’ha deixat a sobre de l’escriptori no sé ben bé d’on ha sortit, però l’analitzaré una miqueta. D’entrada són tot de dades que promocionen la independència. Moltes d’elles són les mateixes que esgrimeix SCI, però vegem-les igualment:

  • El 25.2% dels catalans volen un Estat propi. El 2005 eren 13.6%. És molt trist destacar això, ja que dius a les clares que és minoritari.
  • El 65.5% creuen que l’autonomia és insuficient. Això ja fa més goig de veure.
  • 1.500.000 persones a la manifestació a Barcelona. Això no diu res, hi estava tothom allà.
  • Altres dades ja conegudes del CCN/CES. Entre d’altres els 22.000 milions d’euros “que ens ha robat Espanya”, els 3.000€ que perd cada català anualment, els 8.000 milions d’euros de dèficit d’infraestructures en una dècada, el dèficit fiscal del 10.2%, la comparativa de km d’autovia fets a Madrid i Barcelona en 20 anys (600 vs 20), les beques (rebem un 8%)…
  • Rematem-ho: Perquè votar a RCat?
    • Si vols que aquest país recuperi la dignitat. Estem segurs d’això?
    • Si estàs d’acord que Catalunya necessita un tren de mercaderies per l’eix del Mediterrani. Home! Una proposta amb cara i ulls!
    • Si vols una veritable regeneració democràtica. Ja tornem al de sempre…
    • Si creus que ha arribat el moment que tots votem en clau econòmica. Sou bons gestors?

Doncs això és tot per avui i pel que queda de campanya. Finalment he optat per aguantar al màxim el post, però no en sé res de PSC i C’s, suposo que ma mare ho va tirar a la brossa. Passeu un bon cap de setmana!
Caleglin Nolewë – “Chupando espero, la nota que yo quiero…”

Anuncis

Accions

Information

8 responses

26 11 2010
Tomàs

Potser no haver rebut la propaganda dels que no l’has rebut és un senyal del que seran els resultats del diumenge. Qui sap?

Bon anàlisi d’aquestes dues opcions independentistes. Ser independentista ja no és tant estrany ara com fa dos anys. Crec que el país ha fet més d’un pas en aquest sentit, el que passa és que encara no és suficient.

Manca que PSC o CiU apostin clarament per la independència per a que la balança es decanti del tot.

1 12 2010
caleglin

Finalment RCat s’ha estampat com era previsible, igual que ERC. Sent una escissió dubto que tornin a entrar en el partit del qual van sortir, però… quant tardaran en unir-se a SI?

En quant als altres, PSC ja s’ha situat obertament en contra, amb en Montilla parlant de “referèndums ilegals”, però CiU és la gran incògnita. Si ho fan, la independència estarà molt a prop.

26 11 2010
madebymiki

Realment pels medis he vist o sentit molt més a Laporta que a Carretero, potser si que cal malpensar. No veig que cap d’aquestes propostes abandoni el simplisme generalitzat que impera a la campanya, potser és que som justets…

1 12 2010
caleglin

Carretero ha demostrat no saber portar un partit. Ha tingut més d’un any per anar preparant les eleccions i donar-se a conèixer, i res de res. O es desfà el partit o s’uneixen a SI, no sé si abans o després de les municipals.

29 11 2010
Born to Run

He anat llegint els teus anàlisis sobre els diferents partits polítics. Felicitats i moltes gràcies per la feinada. Crec que ho claves i ho resumeixes molt bé.

Per cert, t’he de dir que ahir quan anava apareixent PxC als escrutinis em va agafar un atac de paranoia i em vaig creure que m’havia tornat boja i que anava errada amb l’ideologia del partit. Un cop d’ull al teu blog em va fer saber que no, que estava perfectament, potser era el món el que s’havia tornat boig.

Faràs algun post analizant els resultats electorals??

1 12 2010
caleglin

Gràcies! Encantat de veure que a bastants us ha agradat.

Em sembla que els llargs minuts que PxC apareixia amb dos escons molts ja preparàvem una migració en massa fora de Catalunya. Encara recordo el moment de més desesperació a casa meva: 40% escrutat i el PP amb 20 escons, C’s amb 4, ERC amb 9, PxC amb 2 i SI amb un… sort que finalment van actualitzar al 60% i tot va canviar.

Entre avui i demà caurà el post de reflexions i anàlisi dels resultats.

30 11 2010
caterina

En aquestes eleccions hi ha moltes coses a comentar. La baixada del PSC (comprensible d’altra banda), la pujada del PP, els escons aconseguits pel partit de Laporta, la victoria de CiU… Jo, com Born to Run estic a l’espera a veure si fas un post, segur que interessant, al respecte 🙂

1 12 2010
caleglin

Doncs res, és qüestió d’hores, perquè volia tenir-lo per ahir però cada cop vaig més atabalat…

El PSC ha caigut menys del que m’esperava, però no deixa de ser una senyora patacada. El PP ha pujat molt en escons, però no tant en vots. De fet, si aconseguissin carregar-se a C’s els hi aniria molt millor. Els escons d’SI ja va ser més sorprenent, doncs aconseguir 100.000 vots amb només quatre mesos d’existència és o un miracle o una feina molt ben feta, ara falta veure com es comporten els 4 anys que els queden. I CiU era d’esperar que arrassés.

Res, no m’extenc més que si no no tindré per a fer cap post!

Deixa un comentari

